Hem degustat un excel·lent arròs amb cranc blau, després de dubtar de demanar el de galeres, que també és molt recomanable, encara que menys original. I davant, un pica pica amb productes típics del Delta que són deliciosos: gambetes, llagostins, escamarlans, calamars. De postres, l’assortiment de pastissos casolans és molt apetitós i també et fa dubtar. Però finalment hem optat per la clàssica «tatin» pastís de poma. De «petit fours» arriba a la taula un coc casolà acompanyat del licor d’arròs, típic de la comarca.
Cal felicitar el servei, simpatiquíssim i diligent, tot i estar l’ampli menjador ple de gom a gom. Agradables vistes al riu Ebre que dista 10 passos de l’establiment, les embarcacions que el recorren i l’Illa de Buda, que queda a l’altra riba.
Fent una mica d’història podem dir que la mare de Nuri González va ser una persona certament molt admirable, per la seva gran visió de negoci i de futur. Quan pràcticament tot el Delta de l’Ebre, en la seva desembocadura, estava desert i no hi havia res més que la barcassa que passava la gent d’un lloc a un altre del riu, ella veia clar les possibilitats turísitiques d’aquest bonic territori, i va muntar un xiringuito a la vora, tocant l’aigua.
Seria la primera pedra d’un dels complexos turístics gastronòmics més importants del Delta de l’Ebre, que avui en dia compta amb dos importants restaurants, Casa Nuri i El Mas de Nuri (aquest últim inaugurat el juliol de 2010), Creuers Delta Ebre, amb 11 vaixells, botiga agroturística, lloguer de bicicletes…
Nuri González va saber recollir la il·lusió de la seva mare i continuar la tasca iniciada, l’any 1973. Actualment compta amb el suport de les seves filles, els seus gendres i el seu marit. Tota una empresa familiar admirable. Més de 45 anys d’història consoliden el restaurant Casa Nuri de rústica decoració, situat davant de vaixells golondrines, que realitzen la ruta turística en la seva desembocadura. Un centenar de metres, més enrere, hi ha el nou establiment. Els cuiners d’aquest restaurant són uns mestres de la cuina típica del Delta. Al celler hi ha unes 25 referències, sent el vi de la casa de la Terra Alta.
Entre les especialitats, musclos a la marinera, 9,50: calamars romana, 15,00; paella marinera, 13,00; anques de granota, 11,50; llagostins, 19,00; arròs amb cranc blau, 15,50; caldereta amb fons d’arròs, 35,00; graellada de peix, 24,50; llobarro al forn, 23,75; rap amb cloïsses, 17,00; ànec a l’estil de la casa, 18,00; crema catalana, 4,50; pastís de mató, 6,00.
També ofereix un Menú diari de dilluns a divendres, 14,00 i Menús degustació, 25,00/27,50/49,50.
Carretera de les Goles, s/n. (43580) La Cava. Deltebre. Ap. Correus, 92. Tel.: 977 48 01 28 i 977 26 76 72. Fax: 977 48 26 00. Tanca: 15 dies després del 7 de gener. Master card, 6000 i Visa. Aire condicionat. Aparcament. Terrassa i 4 menjadors per fins a 265 comensals. restaurantnuri@live.com Web: http://www.restaurantnuri.com